یورو ۲۰۲۰| صعود مقتدرانه آتزوری به یک هشتم نهایی با غلبه بر ولز/ وداع مفتضحانه ترکیه با شکست برابر سوییس + فیلم

22:25 - 30 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۴۶۲۶
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
در روز آخر دیدار‌های گروه A یورو ۲۰۲۰ تیم ملی ایتالیا با شکست ولز راهی دور حذفی شد و سوئیس با غلبه بر ترکیه در آستانه صعود به مرحله یک هشتم نهایی قرار گرفت.
- در ادامه دیدار‌های دور گروهی یورو ۲۰۲۰ و از دور پایانی گروه A دو دیدار همزمان از ساعت ۲۰:۳۰ برگزار شد که در پایان این دو جدال مهیج و زیبا تیم ملی ایتالیا در ادامه نوار پیروزی‌هایش موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد ولز بگذرد تا شاگردان روبرتو مانچینی با ۳ برد مقتدرانه گام به دور یک هشتم نهایی بگذارند. در سوی مقابل ولز با وجود این باخت با ۴ امتیاز و ایستادن در رده دوم جواز حضور در دور حذفی را کسب کردند.

در دگیر بازی این گروه سوییس که برای زنده نگه داشتن امیدهایش برای صعود محکوم به پیروزی بود موفق شد در دیداری پر گل با نتیجه ۳ بر یک از سد ترکیه قعرنشین بگذرد تا سوییس با رساندن امتیازاتش به عدد چهار ضمن ایستادن در رده سوم گروه در آستانه صعود به یک هشتم نهایی قرار گرفت و ترکیه هم با سه شکست و تنها یک گل زده وداع تلخی با جام داشت.

ترکیب اصلی دو تیم ایتالیا و ولز:

ایتالیا: جان لوئیجی دوناروما، مارکو وراتی، جورجینیو، آندره‌آ بلوتی، متئو پسینا، امرسون پالمیری، فدریکو کیه‌زا، لئوناردو بونوچی، فدریکو برناردسکی، آلساندر باستونی و رافائل تولوی.

ولز: دنی وارد، کریس گونتر، نکو ویلیامز، جو روندون، جو آلن، آرون رمزی، گرت بیل، کانر رابرتس، اتان آمپادو، جو مورل و دنیل جیمز.

در یکی از بازی‌های گروه A تیم‌های ملی ایتالیا و ولز در حالی در ورزشگاه المپیک رم به مصاف هم رفتند که آتزوری با کسب دو برد متوالی شروع درخشانی را داشته و یاران گرت بیل هم با چهار امتیاز در اندیشه قطعی کردن صعودشان به دور حذفی بودند. در نیمه نخست مانچینی به بیشتر بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود و بازی پایاپای دنبال می‌شد تا اینکه ایتالیای میزبان توانست روی ارسال مارکو وراتی و تیزهوشی متئو پسینا گل نخست را به ثمر برساند.  
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3140695_222.mp4']

با آغاز نیمه دوم باز هم ایتالیا تیم برتر میدان بود و در شرایطی که بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت، آمپادو با خطایی خشن روی وراتی کارت قرمز مستقیم گرفت تا کار ولز در ادامه دشوار تر شود. این بازط در نهیات با همین نتیجه یک بر صفر تمام شد تا ایتالیا با نه امتیاز صدر نشین شود و ولز هم با چهار امتیاز گام به مرحله یک هشتم نهایی گذاشت..

ترکیب تیم‌های ملی سوئیس و ولز:

سوئیس: یان زومر، سیلوان ویمدر، نیکو الودی، مانوئل آکانجی، بریل امبولو، رمو فروئلر، هریس سفروویچ، گرانیت ژاکا، ریکاردو رودریگس، استیون زوبر و ژردان شکیری.

ترکیه: اورجان چاکر، مهمت زکی چلیک، مریح دمیرال، چالار سویونجو، اوزان توفان، جنگیز اوندر، هاکان چالهان‌اوغلو، بوراک یلماز، عرفان جان کاهوِچی، کان آیهان و مرت مولدور.

در دیگر بازی این گروه که از حساسیت بالایی برای دو تیم همراه بود تیم ملی سوئیس درحالی در ورزشگاه المپیک شهر باکو رو دروی ترکیه قرار گرفت که شاگردان پتکوویچ برای صعود به دور حذفی محکوم به برد بودند و ترکیه هم برای زنده نگه داشتن کوری سوی امیدش به صعود فقط به سه امتیاز نیاز داشت. این بازی مهیج از همان ابتدا زیبا آغاز شد و باوجود حملات پراکنده ترک‌ها این هریس صفرویچ بود که پاس استیون زوبر را در دقیقه ۶ با شوتی دیدنی وارد دروازه کرد تا گل نخست سوئیس به ثمر برسد.
var player = videojs('player_915875_3140091',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3140091',{},function (data) {}); }));
 
پس از این گل بازی کمی آرام شد، ولی ژردان شقیری با شوتی از راه دور و زیبا در دقیقه ۲۶ گل دوم را سوئئیس را به ارمغان آورد تا ترک‌ها به حذف نردیک‌تر شوند. پاس گل را باز هم استیون زوبر ارسال کرد.
 
var player = videojs('player_982406_3140094',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3140094',{},function (data) {}); }));
 
نیمه نخست در نهایت با نیتجه دو بر صفر تمام شد و بازیکنان ترکیه با آغاز نیمه دوم سرا پا حمله شدند، ولی درخشش دروازه‌بان سوئیس مانع از این امر شده بود تا اینکه قهوه‌چی در دقیقه ۶۲ با شوتی محکم و مهارن نشدنی گل اول را برای ترکیه زد تا ترک‌ها امیدوارتر شوند.
 
var player = videojs('player_975801_3140131',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3140131',{},function (data) {}); }));
 
درحالی که بازیکنان ترکیه جلو کشیده بودند شقیری تیر خلاص را به پیکره ترکیه زد و توانست پاس گل استیون زوبر را در دقیقه ۶۸ به تور حریف بچسباند تا ضمن زدن گل دومش نتیجه را ۳ بر یک به سود سوئیس کند. این بازی در نهایت با همین نتیجه به اتمام رسید تا سوییس با چهار امتیاز و تفاضل گل ۱- در رده سوم گروه A بایستد، اما برای قطعی شدن صعودش به دور حذفی باید منتظر نتایج دیگر گروه‌ها بماند.
 
var player = videojs('player_969545_3140133',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3140133',{},function (data) {}); }));

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *